eziokala Létrehozva: Július 24, 2024 Megosztás Létrehozva: Július 24, 2024 Frakciók Közötti Konfliktus Frakciók közötti konfliktusok Konfliktusban való részvétel Konfliktusban történő PK Frakciók közötti háborúk Szövetségesek és zsoldosok 1. Frakciók közötti konfliktusok Két frakció között akkor van folyamatban konfliktus, ha az egyik a másikkal szemben antagonista módon lép fel. A konfliktus mint státusz minden esetben egyedi és tág értelemben kezelendő. Példa erre: Egy banda megjelöli egy másik turfjét - egy csoport elveri egy másik csoport tagjait. Nem halálos konfliktus OIyan konfliktusok, amik során nem tört egymás életére egyik csoport sem. Ide sorolandó az összes olyan konfliktus, ahol még nem történt maradandó sérülést okozó sérelem (csonkítás, bénulás) vagy halál. Tehát egy késelés, verekedés, taggelés ide tartozik - amennyiben valaki valamelyik során életét veszti, a konfliktus automatikusan halálossá eszkalálódik. Ennek részleteit lásd később. Nem halálos konfliktus során az IFM csapata nem szabályoz külön, a szerver szabályzata érvényes illetve a frakciók vezetősége megállapodhatnak külön szabályokban (például, hogy csak egy adott helyen “ütköznek” meg). Halálos konfliktus Halálossá akkor eszkalálódik egy konfliktus ha történt valamilyen nagyon súlyos sérülés vagy halál. Amennyiben az elszenvedő fél bosszút kíván állni, abban az esetben a konfliktus háborúvá eszkalálódik és kötelező az IFM bevonása. 2. Konfliktusban való részvétel Egy játékos konfliktusban csak akkor vehet részt ha valamely frakciónak a tagja. 7 napnál fiatalabb frakciók nem kezdeményezhetnek konfliktust. A 7 nap onnantól számolódik, hogy az IFM csapata ELFOGADTA a beküldött frakciót és nem onnantól, amikor beküldted a lapot. A 7 napot percre pontosan ellenőrizzük. Ugyanakkor a 7 napnál fiatalabb frakciók védekezhetnek és ha valakik velük szemben támadó módon lépnek fel, akkor védekezhetnek és visszavághatnak. Ezen szabály megszegése a frakció azonnali bezárását vonhatja maga után. Amennyiben a konfliktus eléri a HALÁLOS szintet, onnantól a következő szabályok vonatkoznak a résztvevő felekre: A karakternek legalább 7 napja kell a frakcióban lenni. Itt csak a script számít. Friss karakterek bespawnolása frakció azonnali bezárását vonhatja maga után. Frakciók, akik 7 napnál fiatalabbak, de támadás elszenvedői használhatnak 7 napnál fiatalabb karaktereket is ha azok szerepeltek a beküldött jelentkezésben. A legnagyobb rangú karakteredet használhatod csak a konfliktus során. Másodlagos karakterek nem engedélyezettek. A karaktereknek aktívnak kell lennie, a konfliktusban nem vehetnek részt olyan játékosok, akik az utóbbi 15 napban 10 óránál kevesebbet játszottak. 3. Konfliktusban történő PK Egy konfliktusban akkor történik player kill, ha egy frakciótag életét veszti egy konfliktushoz köthető cselekedet során. Lehet az egy gyilkosság az ellenséges frakció tagjai által, vagy rendőr általi halál is. A PK-t kapott játékos a konfliktusban többet nem vehet részt semmilyen módon. (Nem gyűjthet információt, nem kezdeményezhet további konfliktust) és másodlagos karaktert sem használhat. PK-t csak admin nullázhat. Amennyiben egy játékos ezt megszegi abban az esetben adminisztrátori büntetésre számíthat és a szabályszegés súlyosságától függően a frakció is figyelmeztetésben részesülhet. Amennyiben egy már PK-zott játékos egy védekezés közepén találja magát, abban az esetben ő is védekezhet. Szigorúan tilos baitelni az ellenséges frakciót, tehát amennyiben te élsz, nem lehetsz folyamatosan a már PK-zott frakciótársaid körül, azért, hogy egy támadás esetén ők is segítsenek védekezni. Már PK-zott karaktert tilos “visszahívni” a konfliktusba. A karakter tudja, hogy a frakciója konfliktusban áll másokkal, annak részleteit és körülményeit viszont elfelejti. Mivel tilos visszahívni a karaktert, így a frakció vezetősége ezért se OOC se IC nem büntetheti a karaktert. 4. Frakciók közötti háborúk Két frakció akkor áll háborúban ha megfelelő eszkaláció után legalább az egyik fél úgy dönt, hogy több frakciótag életét kockáztatva egy másik frakció businessét vagy tagjait megtámadja. A háború első mozzanatát a megfelelő szabályok betartásával a támadni kívánó frakció meglépheti, utána viszont köteles az IFM handlerét erről értesíteni illetve a megtámadott frakció vezetőségével a háború részleteiről egyeztetni. Egyeztetés menete: Discordon kell felvenni a kapcsolatot és megbeszélni, hogy a háborúban mennyi időnek kell eltelnie két támadás között, hogy a háború elévüljön. Ezt követően a megfelelő IFM csatornába értesítést kell küldeni az ott kitűzött minta alapján. Egyedi alapon az IFM csapata fenntartja a jogot, hogy a frakciók között egyéb kitételeket és háborús célokat bevezessen. Ezekre általában visszatérő vagy két meghatározó frakció közötti háború(k) során lehet számítani. Háború közben tilos a másik fél hulláit lootolni. Támadás szabályai: Támadások közötti szünet: két támadás között kötelezően szünetet kell tartani. Minden frakció 8 óránként EGYSZER támadhat. Egy megtámadott frakció védekezhet a szünettől függetlenül. A támadásoknak realisztikus keretek között kell lennie. Minimum kettő és maximum négy személy vehet részt a támadásokban. Ha több mint négy emberrel szeretne menni a frakció, akkor szükséges indoklás. Tilos konvolyozni. (4 vagy 4+ támadó esetén tilos 2-3 autónál többet használni). Teherautók, hajók és speciális járművek használata tilos. Tömeg(es)gyilkosság (Block wipe) szigorúan tilos. Ezen kategória alá tartozik: Támadások során a támadó fél csak annyi időt tölthet el a konfliktus területén, amennyi abszolút szükséges. Támadók hosszabban üldözik a védekezőket. Olyan szervezett támadások, ahol a támadók módszeresen bekerítik. A támadók azonosítatlan célpontokra nyitnak tüzet. A támadók az ellenségeiket úgy támadják meg, hogy az magas civil vagy a konfliktushoz nem tartozó személyek elhalálozásával jár. Tilos a turf camping. Védekezés szabályai: Egy frakció megvédheti magát és a területét, mindezt viszont realisztikusan kell tenni: Tilos a háztetőkön várni, ott campelni. Tilos gerilla taktikák alkalmazása, például autókkal való út elzárás. Terület aktív őrzése, látható fegyverekkel. A védekező fél bármikor tüzet nyithat a támadókra, amennyiben előtte meggyőződik róla, hogy ők valóban támadó vagy felderítő szándékkal vannak ott. 5. Szövetségek és zsoldosok Általában a frakciók közötti konfliktusok, egy az egy elleni formában kerülnek lebonyolításra - viszont vannak esetek, amikor az IFM csapata engedélyezi frakciók számára, hogy szövetséget alkossanak. Két frakció szövetségre léphet ha: Van közös múltjuk és a konfliktusban mindketten érintettek. Mindketten érintettek alatt az is értendő, hogy A frakció antagonista módon lépett fel B és C frakció ellen IS. Ilyenkor B és C frakció szövetséget alkothat. Ahhoz, hogy két frakció szövetséget kössön egy konfliktus során, IFM engedély szükséges. Szövetségre lépett frakciók során az IFM csapata EGYEDI hosszúságú támadásonkénti szünetet határoz(hat) meg illetve a háborús célok is módosul(hat)nak. Zsoldosnak számít minden olyan személy, aki a konfliktusban való részvételért cserében valamilyen juttatásban kíván vagy aktívan részesül. Zsoldosok alkalmazása tilos - ez alatt értjük a támadást és a FELDERÍTÉST és aktív információgyűjtést is. Frakciók és játékosok ettől függetlenül felbérelhetnek bérgyilkosokat egyéni gyilkosságok végrehajtására. Link a megjegyzéshez https://forum.gtaworld.hu/index.php?/topic/7-ifm-frakci%C3%B3k-k%C3%B6z%C3%B6tti-konfliktus/ Megosztás egyéb weboldalon További megosztási lehetőségek...
Recommended Posts