Jump to content

Recommended Posts

Kezdésként leszögezném, hogy a téma nem azért jön létre, hogy a kamionosok több pénzt keressenek. A szerver kezdete óta kamionosként dolgozom, a karakteremnek ez a karrierje, és azóta bizniszt is sikerült indítanom. Ezekkel a tapasztalatokkal és az angol fórumot olvasva szeretném előre mozdítani a kamionos munka helyzetét, hátha több helyről érkező nyomásra kitalálnak valamit a fejlesztők, mert az egyik legelavultabb rendszerről van szó, már 3-4 éve jelentkező, rendszerszintű problémákkal.
Ez a topic egy válogatás lesz az angol fórumos ötletekből és tapasztalataimból, akit érdekel ezekből a topicokból tud még informálódni a dologgal kapcsolatban:

Észrevételek

Kereslet/kínálat
A szerveren nincs balanszban az alkatrészek beszállítása iránti kereslet és kínálat, azaz nem kell annyi alkatrészt szállítani, mint amennyi alkatrész leszállítására képesek a kamionosok. Ez negatív irányba billenti el a szerver gazdaságát, így aki kamionosként dolgozik az gyakran azzal szembesülhet, hogy kevés az elérhető fuvar, így más pénzkereseti lehetőség után kell kutatniuk, ami felboríthat egy kidolgozott karakter devet és a gazdaságot is. A szerver minden restartnál generál új fuvarokat, de ezek estére rendszerint elfogynak, csak a 8-10-12 kilóméteres fuvarok maradnak meg.

Bizniszek fenntartása
Mint kamionos biznisz tulaja azzal szembesültem, hogy még a nullszaldó (ugyan annyi bevétel mint kiadás) elérésével is nehézségek vannak. A járműpark fenntartása maga egy kisebb vagyon, és most tart ott a biznisz havi 113 ezres government támogatás és 14 alkalmazott 2-3 heti munkájával 8%-os részesedés, hogy egy olyan flottát tudjak lízingelni ami lefed minden rangot legalább egy, jobb esetben kettő járművel. Erre még rájönnek az egyéb kiadások, esetlegesen immerzió érdeképen alkalmazott diszpécser(ek) és menedzser(ek) fizetése, akik érdemben nem tudnak pénzt termelni a biznisznek. A nehezen megtérülő kölcsönök azzal járhatnak, hogy a játékosok egyszemélyes bizniszeket hoznak létre egyetlen általuk használt járművel, ami szöges ellentéte a bizniszek céljának. Jelen esetben számomra úgy tűnik, hogy monopol helyzetben vagyok a szerveren, így akármekkora részesedést állíthatnék, de a verseny megjelenésével egymás alá kell licitálni, hogy csábítóbb legyen a munkavállalók számára.  

Karrier helyett mellékállás
Kevés játékossal találkoztam eddig, aki a kamionozást tényleges karrierként kezeli a karakterével, nem csak egy mellékállásként, amivel pénzt szerez a fő célja megvalósítására. Ezzel nem igazán lehet mit kezdeni anélkül, hogy megemeljük a munka belépési korlátját.

Roleplay, grindolás
A kamionos munka scriptje úgy van kitalálva, hogy az a sietésre, rohanásra és grindolásra ösztönöz. Az ez elleni harc annyiban nyilvánul meg, a szerver felhívja a figyelmet rá, hogy minden munkafolyamatot RP-zni kell, de tegye minden kamionos a szívére a kezét, és mondja azt, hogy minden fuvarját eddig kifogásolhatatlanul RP-zett le. Ebből kifolyólag az egész az eszelten grindolásra ösztönöz, ami sem az adott játékos sem a szerver RP színvonalát nem emeli. 

 

Hibák

Kiszállítás közben törlődő fuvarok
Sok hibát szerencsére nem találni a scriptekben, de ezek annál idegesítőbbek. A kisebbik problémát az okozza, hogy néha a fuvar közben kitörlődik a fuvar amit éppen viszel. Ilyenkor a csomagtérben lévő dobozok "megszűnnek funkcionálni", se leadni, se eladni, sem törölni nem lehet őket. Minden esetben admint kell hívni, aki végignézi a dobozok eldobását, majd segít azok árának a visszatérítésében.

Eltűnő fuvarok
A nagyobbik problémát az jelenti, hogy számos elérhető fuvar törlődik 1-3 teljesített kör után annak ellenére, hogy még több 10-100 doboz van hátra. Ez tovább nyitja az ollót a kereslet és a kínálat között, ezzel az egyensúly megbillenésének a sebességét gyorsítva. 

 

Javaslatok

Új UI
A jelenlegi kamionos UI szinte már röhejesen kezdetlegesen hat a többi UI-t használó rendszer mellett, az összes fuvar egyetlen oldalra van ömlesztve kategóriák, keresés és rendezhetőség nélkül.

Vizuális munkavégzés
Ha vizuálisabb a munkavégzés, például molnárkocsival, raklapemelővel kéne végezni a munkát, az elősegítené a rohanás megszüntetését és az RP elhagyását is. Ez egyszerűnek tűnik, azonban korlátozhat is, az egyik alkalmazottam karakterének fizikai állóképessége nem teszi lehetővé az ennyire nehéz dolgok mozgatását, így az ő RP-jében az szerepel, hogy a dokkmunkások töltik meg a kamionját. 

Progress bar
Ha elvetjük az előző ötletet, akkor a jelenlegi bepakolás/kipakolás helyett egy soft-lockoló progress bart lehetne alkalmazni, ami IC/me/do/stb szövegek alapján töltődne, például minden 5 beírt szó egy dobozzal lenne egyenlő. Ez reálisan is hatna, mivel egy Speedo-t gyorsabb lenne megpakolni, mint egy kamiont.

A kereslet és kínálat egyensúlya
Ez a pont minden szervernél egyedi lehet, hiszen minden World szerver más játékosszámmal működik, de feltételezem hogy az alkatrészek scriptjei ugyan azok. Ennek érdekében olyan rendszer(eke)t lehetne létrehozni, amelyek figyelembe veszik az aktív játékosszámot, és ehhez igazítják az alkatrészek fogyását. Ilyen lehetne például egy adaptív alkatrész-fogyasztás rendszer, vagy egy olyan rendszer, amely passzívan fogyasztja a tulajdonos nélküli bizniszek alkatrészeit. 

Távolságalapú bónusz
A hosszú fuvarok rendszerint megmaradnak, hiszen ki akarna 3-4x olyan messze vinni egy szállítmányt ugyan annyi pénzért. Az alap, dobozonként járó bevételt csökkenteném, és távolságalapú (rakodóhely és leadóhely között légvonalban) bónusszal lehetne kiegészíteni.

Vidéki rakodóhelyek
Ha a távolságalapú bónusz nem megfelelő, akkor vidéki rakodóhelyekkel lehetne helyettesíteni. Los Santos ipari területén kívül 2 rakodóhely van a mapon. 

Tachográf
Az eszetlen grindolás megelőzésének érdekében a kamionosoknak tachográf használata lenne kötelező, ami x teljesített fuvar/km után egy időre pihenésre szólítaná fel a kamionost. Ez lehetne alapvetően egy hosszabb idő, amit csökkenteni lehetne aktív szerepjátékozással. 

Benzin és veszély anyagok szállítása
Jelenleg elérhető a szerveren a Tanker jármű, amit fel/le lehet töltögetni benzinnel, de ezen kívül másra nem igazán jó. Ezt a scriptet fel lehetne használni arra, hogy időnként megjelenjenek "extrább" szállítások, amik a Tankert használják vagy benzinkutak töltésére vagy nagyobb ipartelepek közötti veszélyes anyag szállítására. A Tankerek ezen célra való használatát akár össze lehetne kötni azzal, hogy az erre való engedélyt csak az Önkormányzat tudja kiállítani 5 fő feletti bizniszek olyan alkalmazottainak, akik karrier szinten foglalkoznak a kamionozással, ezzel elősegítve a nem egyszemélyes bizniszeket és a karrierként szerepjátékozott kamionosok lehetőségeit.

 

Jelenleg ennyi jutott eszembe abból amit a topik megírása előtt ötleteltem, ha eszembe jut valami akkor bővíteni fogom a topicot.

Ha van véleményed a témáról, akkor írd le nyugodtan, egyéb bizniszek tulajdonosainak a válaszára nagyon kíváncsi vagyok, hiszen mindkét fél megértésére szükség van, ha egyensúlyt akarunk teremteni a kereslet és kínálat között.

Link a megjegyzéshez
https://forum.gtaworld.hu/index.php?/topic/662-a-trucker-munk%C3%A1r%C3%B3l-%C3%A1tfog%C3%B3an/
Megosztás egyéb weboldalon

Szia @draco39!

A kamionozás kap egy revampet a 3.7-es update második felében. 
Kiegészítve molnár kocsival, semmi képp nem fogjuk, nem ez a célja ennek a szervernek. 

Természetesen a jelzett hibáknak utána járunk ha az update után még fentállnak, illetve az automatikus rendelés árakat is átdolgozzuk, hogy a távolabbi többet fizessen. 
A távolság alapú fizetés, egyébként nem a szerveren múlik, hanem a megrendelő businesseken, mivel nekik van lehetőségük az árakat megadni, így mint vezetőség mi csak a nem player által vezetett üzletekhez tudunk távolság bónuszt adni.

 

63pHFR5.png

  • Tetszik 2
Link a megjegyzéshez
https://forum.gtaworld.hu/index.php?/topic/662-a-trucker-munk%C3%A1r%C3%B3l-%C3%A1tfog%C3%B3an/#findComment-2175
Megosztás egyéb weboldalon

  • Razor lezárta a témát
Vendég
Ez a téma le van zárva.
×
×
  • Create New...