Jump to content

Recommended Posts

                         Guild Wars 2: Janthir Wilds - Expansion Announcement

Haló, szia(sztok).

Bemutatnám nektek gimnazista éveimet végigkísérő franchise-om, a GW2-t. Alapjában véve, egy MMORPG genre játékról van szó, alap koncepció, válassz egy fajt az 5 közül, nemet a 2 opció közül, majd a fenálló 9 classból a hozzád legközelebb állót, majd a történetét a karakterednek kell megadni. Mik az érdekeltségei? Mik a motivációi? Mik a félelmei? Igen, ezek mind már a karakter készítő panelen kitudod választani, ami végig kísér az egész karakter történeten keresztül. Fedezd fel a világot, amit itt Tyriának hívnak és minden félévben bővül. A maximum szint lvl 80 és utána pedig lvl 600 mastery  (ezekre később kitérek). Történet gazdag, WoW-al ellentétben action RPG, nem pedig körökre osztott harcrendszerű. Ha esetleg WoW-oztál, akkor a következő fejezetben "kis" összehasonlítást fogok bemutatni, mivel sok mindenben hasonló a két játék.

World of Warcraft - Guild Wars 2

Nagyjából egy időben jelent meg maga a Guild Wars alapját jelentő NightShade nevű könyv, melyből később 2007 tájékán elkészült a Guild Wars, majd az Eye of the North és végül a Guild Wars II. Mindkettő játékra igaz, hogy a valódi játék élmény a maximum szint elérése után kezdődik. Mindkettőben vannak Dungeon-ök 5 fő részére, vannak Raid-ek nagyobb party-kra, van PvP lehetőség és van Group Content lehetőség.
Ellentétek:
1. Míg a World of Warcraft-ban meg kell venned minden egyes kiegészítőt, plusz ezen felül havi előfizetéses rendszer működik, addig a GW2-ben a kiegészítőket kell csak meg venned, mivel az alapjáték ingyenes (tehát lvl 80ig a content előtted áll, van lehetőséged fizetés nélkül megnézni, hogy kell-e neked a továbbiakban), az átvezető story line-okat (Living World Season 1-4 + Icebrood Saga) pedig az in-game fizetőeszközzel kitudod váltani örökre. 
2. A WoW harcrendszere személyemnek lassú volt, hosszú cast time-ok. A GW2-ben a leghosszabb cast time 2 másodperc, ezen felül combat roll (evade) rendszer uralkodik.
3. A WoW-ban a class-oknak skill tree-je van, míg GW-ben a skill-jeid attól függnek, hogy milyen fegyvert használsz az adott karakterrel (minden karakter 5-8 fegyverhez ért).
4. A questek nem NPC-hez kötöttek mint a WoW-ban, hanem területhez. Ha megcsinálod, megcsinálod, ha nem akkor nem. Attól függ, hogy kell-e XP és egy pár elkölthető silver.
5. Nem csak repülő, földi és vízi mountok vannak, hanem minden mount másban erős (9 db mount van). Példa: a raptor tud a legmesszebb ugrani, a springer a legmagasabbra, a jackal teleportálni tud, a skimmer a víz alá tud merülni és víz felett a leggyorsabb mount, a griff siklani tud, a skyscale pedig ténylegesen repülni stb-stb).
6. Az IRL currency shop-ban nem tudsz, csak kozmetikai elemeket venni GW2-ben.
7. Minden amit összeszedsz, nem csak a karakteredé, hanem az accountodé, tehát a többi karaktereddel is tudod használni.
8. A kiegészítők, az évek múlásával is relevánsak. A Path of Fire nevű kiegészítő, annak ellenére hogy 2017-es content, a mai napig releváns az általa biztosított material-ok végett, így a mai napig +50 fős party-k állnak rendelkezésre a boss-okhoz.
9. A tárgyaid akkor is best-in-slotok maradnak, ha kihagysz 4 évet. Tehát ha tartasz egy nagyobb szünetet, akkor sem az első dolgod lesz újra gear-t farmolni. Legfeljebb a meta változik.
10. A PvP két részre oszlik, az objective based 5v5, 3v3, 2v2 ahol minden itemnek ugyanaz a statja így ha egy lvl 1-es karakterrel mészbe is tudsz érvényesülni. És van a kevésbé fair, a WvW ahol 3 csapat (10-100 főig) fog terület foglalósat játszani, ahol várakat kell ostormolni.

A karakterekről:
      All the classes drawn by an AI. Some of them are just… weird. : r/Guildwars2

Alapból 9 class van (3 heavy armored, 3 medium armored, 3 light armored), melyből az alapjátékban csak 8 játszható (a revenant játszásához a Path of Fire kiegészítő kell). Minden egyes class 3 specializációval rendelkezik, mely alapjában formálja át az adott classt. Például: thief, tipikus dirty fighter aki magát jogtalan előnyhöz juttatja ellenfele kicselezésével. Ennek a classnak az első specializációja a Daredevil, ahol érteni fog a harci botokhoz és egy harcművésszé alakul (kb mint Sun Wukong). A második specializációja a Deadeye, ahol a puskákhoz fog érteni és egy mesterlövész lesz a karaktered. A harmadik specializációja pedig a Specter ahol egy rogue wizard azaz kóbor varázsló lesz, aki a sötétmágiát fogja használni. Hasonlóan drasztikus változásai vannak a class-oknak.


Mastery:
Onnantól hogy elérted a lvl 80-at, a karaktered szintjét már mastery-ben fogja írni, ami adott kiegészítőknél különböző passzív képességekkel fog ellátni. Például, a Heart of Thorns kiegészítő által biztosított mastery-k között lesz, hogy a karaktered fog tudni glidert használni, a Path of Fire biztosítja a mountokat, az End of Dragons által tudsz majd horgászni és egy böhöm nagy teknőst használni a társaddal ami ágyúkkal van ellátva, a Secret of the Obsecure által Rift-eket tudsz majd vadászni Tyriában, a Janthir Wilds-al pedig a karaktered érteni fog a Spear fegyverekhez. Mondanom se kell, a mastery szinted account wide ugyanannyi. Szóval minden karaktered ugyanazokkal a mastery-kkel tud gazdálkodni. Így ha egy max lvl karakterrel megszerzed a sárkányt (skyscale), akkor azt egy új karakteren már lvl 1-től fogod tudni használni.

Ha bármi egyéb kérdés merülne fel, nyugodtan szólj csak. Remélem sikerült egy kis kedvet csiholni a játékhoz.

Link a megjegyzéshez
https://forum.gtaworld.hu/index.php?/topic/253-kedvcsin%C3%A1l%C3%B3-guild-wars-ii/
Megosztás egyéb weboldalon

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vendég
Válasz a témára...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...