Jump to content

Recommended Posts

image.png

Property Szabályok & Előírások


1.0 Ingatlanértékesítés/bérbeadás:
Házak és önálló lakások esetében: Egy ingatlan megvásárlása után, annak értékét 50%-kal csökkentjük ha megpróbáljuk eladni az ingatlant a szervernek. Az ingatlan eladása korlátozott :
(MP = Market Price/Piaci ár)
(FP = Furniture Price/Bútor ár)
(SP = Selling Price/Eladási ár)

  • 0 naptól 2 hétig : Nem tudjuk eladni a házat.
  • 2 héttől 1 hónapig : A házat (1 x MP) + furniture ár.
  • 1 hónaptól 3 hónapig : A házat (3 x MP) + furniture ár. (Pl. MP = 150,000 FP = 55,633, SP = 50,000 - Legmagasabb ár = 555,633 $)
  • 3 hónaptól 6 hónapig : A házat (5 x MP) + furniture ár.
  • 6 hónap + : Bármilyen áron eladható.
  • Többlakásos lakásokhoz: (3xMP) + furniture ár 2 hét után. 

A propertyvel való kereskedés nem megengedett. Amennyiben előfordul, az ingatlan egyből törlésre kerül.

Kérlek vedd figyelembe, hogy ez házakra és önálló apartmanokra vonatkozik. A több interioros apartmanokra (X szoba, Y emelet) nem érintettek ebben az árazási rendszerben - ők a szokásos 3xMP + FP 2 hét után. 
Bizniszekre a 3xMP + FP + SP vonatkozik két hét után.

1.1 Ház továbbértékesítés:
Az ingatlan megvásárlása azzal a szándékkal, hogy a 14 napos határidő után magasabb áron eladják, kereskedésnek minősül.
Ennek kihasználása szankciót von maga után. 
Azoknak az ingatlanközvetítő cégeknek, amelyek ingatlanok vásárlását és eladását tervezik, a Property Managementen keresztül whitelist-re kell felkerülniük, mielőtt bármilyen ajánlatot vagy hirdetést feladnának azzal a szándékkal, hogy ingatlanokat vásárolnak, majd azokat továbbadják.

A bizniszek átruházása szigorúan tilos. Ha egy játékoson azt látjuk, hogy nem sokkal azután, hogy egy kérelmen keresztül megszerezte az bizniszét majd eladta azt, el lesz tiltva a hasonló kérelmektől és adminisztrátori büntetésben fog részesülni - például az eladás visszafordítása és az ingatlan elvétele visszatérítés nélkül.

1.2 Bérlés egy másik, saját karakternek:
A lakás lízingelése egy másik karakterednek metagamingnek minősül, és ez adminisztrátori szankciót vonhat maga után.

 

1.3 Vásárlás/bérlés lopás céljából:
Ha valaki azért vásárol vagy bérel lakást, hogy visszaéljen a scripttel, és ellopjon tárgyakat vagy eladjon bútorokat, az powergamingnek és scripttel való visszaélésnek minősül. Ha be akarsz törni egy házba, használhatod a /breakin-t, ahol egy admin megfigyelhet.

 

1.4 - Bérlés és munkáltatás:
Nem adhatsz ki ingatlant egy másik karakterednek, akivel te játszol, ez a metagaming, valamint az OOC eszközátadási szabály alá esik. Ugyanez vonatkozik azokra is, akik PM jóváhagyása nélkül veszik fel a saját alt karakterük egy vállalkozásba.
Az ingatlan megvásárlása vagy bérlése a scripttel való visszaélés, a tárgyak ellopása vagy a bútorok eladása céljából powergamingként és script visszaélésként lesz kezelve, szankcionálva.

 

1.5 - Ingatlantulajdonlás:
Az ingatlanok vásárlásakor mindig a realizmust kell figyelembe venni. Nem reális, hogy a karakterednek sok ingatlana legyen. Több ingatlan birtoklása fejlődés és reális ábrázolás nélkül Property Management beavatkozáshoz vezethet.

A bérbeadói lét lényegében teljes munkaidős állás, és azok számára, akik reálisan több ingatlant is bérbe tudnak adni, nagyon időigényes lehet a karbantartás, takarítás, javítások, panaszok stb. kezelése. Győződj meg róla, hogy megfelelően ábrázolod a bérbeadói szerepet, és inkább RP-t hozol létre, minthogy passzív jövedelem eszközeként tekints rá.
Mérlegeld, hogy mennyire reális, hogy a karaktered milyen területen él.  Az alábbi példák a rossz karakter ábrázolást mutatják, és ha nem rendelkezel megfelelő karakter fejlődéssel vagy okkal arra, hogy egy adott területen élj, akkor az ingatlanodat elveszítheted:

  • A te karaktered meglehetősen jómódú, sportkocsit vezet, felsőbb osztályú területeken lóg, de úgy dönt, hogy olyan alacsonyabb jövedelmű területeken él, mint Dél-LS (Davis, Strawberry, Chamberlain, Rancho, El Burro). (Ennek a szabálynak a be nem tartása vagyonelkobzást von maga után, és egy megbeszélést a karaktered hátteréről és a további teendőkről).
  • A karaktered a városban dolgozik, de Sandy Shoresban él.
  • A karaktered meglehetősen szegény, de az összes kezdőfizetésedből származó pénzt elköltötted, vagy úgy döntöttél, hogy script munkákat darálsz, hogy megengedhess magadnak egy házat vagy lakást egy felsőbb osztályú területen.
  • A karaktered egy fiatal tinédzser/felnőtt, de valahogyan van annyi pénze, hogy több autót is megengedhessen magának, felsőbb osztályú területen él, de nem igazán tükrözi, hogy gazdag egyén lenne, és bárokban vagy valami hasonlóban dolgozik.
  • A játékosok két lakóingatlanra korlátozódnak (beleértve a személyes ingatlanokat is). Az ingatlanügynökök és a bérbeadók legfeljebb tíz lakóingatlanra korlátozódnak.

 


2.0 Lízingek:
A lízingelt ingatlanok alternatívát jelentenek az ingatlanigénylésekkel szemben. A legfontosabb különbség az, hogy nem te vagy a tulajdonos, hanem egyszerűen csak bérlő vagy, és elvárt, hogy havi díjat fizess az üzletért, irodáért, tárolóegységért. Ez egyben lehetőséget biztosít a játékosoknak, hogy olyan kreatívabb, vagy felsőbb osztálybeli ingatlanokat vegyenek igénybe, amelyeket nem biztos, hogy megengedhetnének maguknak scriptes pénzzel, de a szerepjátékuk magas színvonalú, és érdemesnek tartják kibérelni, lízingelni őket.

*Ha mappoltad egy lízingelt ingatlan interiorját, és már nem kívánod tovább lízingelni, a Property Management visszaadhatja a bútorok teljes árát - ha nem bánod, hogy használjuk az interiort, kérünk ne töröld, és fordulj bármelyik Property Management taghoz segítségért.

  • A bérlő felelős az ingatlanért, még akkor is, ha egy csoport/frakció működteti az adott bizniszt.
  • 40 órányi játékidővel kell rendelkezned azzal a karakterrel, amelyikkel lízinget veszel igénybe.
  • Ha megváltoztatod a karaktered nevét, automatikusan elveszíted a lízinget.
  • Nem lehetnek nemrégiben szerzett adminisztrátori szankcióid.
  • Nem használhatsz frakció célra egy bérelt ingatlant anélkül, hogy előbb egyeztetnél a PM-mel.
  • A lízingek nem adhatók el vagy cserélhetők el más játékosokkal.
  • Nem adhatsz bérbe lízingelt irodát.
  • A lízingelt vállalkozások nem arra szolgálnak, hogy passzív jövedelemhez juttassanak. Bármely játékos, aki nem lép interakcióba vagy nem folytat szerepjátékot a biznisze körül, a bérleti szerződése felmondásra kerül előzetes értesítés nélkül.
  • Addig lizingelhetsz egy ingatlant, ameddig csak akarsz.
  • A lízingek havonta fizetendők, és a lejárat utáni 7 napon belül kell kifizetni őket. Az UCP-n van egy gomb, amellyel minden hónapban meghosszabbíthatod a bérleti szerződésedet.
  • Ha a bérleti szerződést felmondják vagy megszűnik, nem kapsz visszatérítést.
  • Az üzleten belüli bútoroknak reálisnak és az üzlet típusának megfelelőnek kell lenniük.
  • Ha egy lízingelt üzlet egyedi belső térrel rendelkezik, nem változtathatsz rajta anélkül, hogy előzetesen ne egyeztess a Property Managementtel.
  • Az üzletben talált tárgyakat, pénzt vagy bútorokat (hacsak nem lett kérve, hogy hagyjuk ott) töröljük, ha a bérleti jogviszony megszűnése után nem gyűjtötted be azokat.
  • Ha inaktívvá válsz, tájékoztasd a PM egyik tagját a körülményekről, inaktivitásod okáról.
  • A 7 napnál hosszabb ideig tartó, indokolatlan inaktivitás esetén a lízing szerződés felmondásra kerülhet.
  • Aktív lízinggel rendelkező karaktered névváltoztatása előtt fel kell venned a lízing vezetőjével a kapcsolatot.
  • Egyszerre legfeljebb 1 üzlethelyiséget, 1 irodahelyiséget és 1 raktárhelyiséget lizingelhetsz.
  • A frakciók minden üzlettípusból csak 1-et lízingelhetnek.
  • Egy lízingelt üzlethelyiséget nem mozgathatsz át, és nem változtathatod meg annak funkcióját. A név megváltoztatható valami személyesebbre/megfelelőbbre a biznisz típusának megfelelően, de az ingatlan céljának meg kell maradnia. (Példa: Nem változtathatsz egy éttermet klubra, vagy egy kávézót boltra.)
     

Ezen irányelvek be nem tartása a lízing felmondását, vagy esetleg a jövőbeni lízingkérelmek benyújtásától való eltiltást eredményezheti.


3.0 Biznisz szabályok:
Csak olyan egyedi tárgyakat készíthetsz a script segítségével, mint amiket a bolt kérelmedben megigényeltél. Nem használhatsz biznisz scriptet zálogházakhoz, sem alkohol vagy más itemek létrehozásához, amelyek beszerezhetőek más scripteken vagy módszereken keresztül.

A biznisz tulajdonosok mindemellett szükség esetén kérhetnek üres biznisz scriptet. Az üres biznisz script a személyzet kezelésén és a járműgarázs létrehozásának lehetőségén kívül semmilyen előnyt nem nyújt.

A bizniszek esetén alapvető elvárás, hogy a szerepjáték magas színvonalát tartsák fenn attól a pillanattól kezdve, hogy megigénylik/megszerzik őket, egészen a bezárásuk pillanatáig. 

Az bizniszek vezetője(i) felelős(ek) az alkalmazottaik RP stílusáért, és elvárjuk, hogy az üzletvezetők/tulajdonosok magasabb elvárásokat érvényesítsenek, szükség esetén pedig IC és OOC is segítsék az alkalmazottaikat. 

A bizniszek tulajdonosainak és alkalmazottainak azt is figyelembe kell venniük, hogy mennyire időigényes lehet egy biznisz működtetése, vagy akár az azzal járó munka. Lehetőség szerint tartózkodni kell attól, hogy egy ember egyszerre több bizniszt is vezessen, valamint attól is, hogy túl gyorsan fejlesszenek egy bizniszt, hiszen ez immerzió romboló lehet.

Erre a következők a példák:

  • A fuvarozó cégek, amelyek elmulasztják az RP-t, miközben alkatrészeket szállítanak a bizniszeknek.
  • Szerelők, akik minimálisan, felületesen RP-znek, miközben más játékosok autóit átalakítják.
  • Egy szórakozóhely-tulajdonosnak több sikeres nyitása is volt, ezért úgy dönt, hogy más üzletágakba is belevág, ezért megpróbál egy teljesen más irányba befektetni, például egy járműkereskedésbe.
  • Több különböző, lényegesen eltérő típusú biznisz birtoklása/vezetése.

 

3.1 Ingyenes italok/itemek:
A játékosoknak nem szabad ingyen tárgyakat osztogatni, különösen nem egy éjszakai klubban/bárban. Ez azonnali szankciót vonhat maga után.

 

3.2 Egyedi biznisz script és a /createitem használata:
Ezt a parancsot nem használhatod a bizniszedben, a következő helyzetekben:

  • Alkoholtartalmú ital létrehozása (vagy egy szeszfőzdéből szerezd be, vagy használd a /createdrinket, ha van ilyenre lehetőséged).
  • A bizniszed koncepcióján kívüli tárgyak létrehozása.
  • Tárgyak létrehozása kevesebbért, mint amennyiért eladod őket, azaz ha egy nyakláncot 20 ezerért árulsz, akkor az értékét 20 ezerként kell létrehoznod.
  • Ha OOC értékeket hozol létre Menyoo/SP (Single Player) stb. használatra, akkor is scriptes úton kell létrehoznod a tárgyat a játékban.

A fentiekkel való visszaélés a bizniszed elvételét eredményezheti.

3.3 Biznisz szkriptek viszonteladása:
A következő típusú bizniszeket nem szabad a szabadpiacon továbbértékesíteni:

  • Teherfuvarozás
  • Általános üzletek, boltok
  • Kereskedések

Ha egy játékos már nem kíván tovább üzemeltetni egy bizniszt ezen típusok valamelyikében, akkor bátran fordulhat a Property Managementhez segítségért.

A bizniszek nem változtathatják meg az eredetileg megigényelt formájukat anélkül, hogy előbb ne vennék fel a kapcsolatot a Property Managementtel, pl. egy bizniszt kávézóról éjszakai klubra változtatni tilos. 


4.0 Inaktivitás:
A játékosok ingatlanjai a szerver tulajdonát képzik, inaktivitás esetében a tulajdonjog visszakerül a szerverre vagy a Property Managementhez. 
A játékosok UCP-n keresztül kérelmet nyújthatnak be, hogy elkerüljék az inaktivitás felülvizsgálását.

A Property Management a játékosok ingatlanjait legfeljebb 3 HÓNAPIG tartja meg. A játékosbázis nagysága miatt fontos, hogy az ingatlanok ne maradjanak kihasználatlanul, 3 hónap elteltével az ingatlanok piacra kerülnek, ha nem használják őket.

A játékos felelőssége, hogy visszaszerezze a birtokában lévő ingatlanokat miután visszatért és stabil aktivitási szintet tud nyújtani. Amennyiben a karakter aktivitása a minimális követelmény alá csökken, a játékos az inaktív script alá kerül. Ingatlanok elvesztése esetén visszatérítés nem jár.

A jelenlegi inaktivitási időzítő: 14 NAP.

Ahhoz, hogy a rendszer ne törölje az ingatlanjaidat, a következőkkel kell rendelkezned:

  • 3 óra játékidő az elmúlt 14 napban.
  • 3 óra játékidő az elmúlt 30 napban az aktív Platinum Donator státuszú játékosok esetében.

A játszott órák az ünnepek miatt változhatnak, és elsősorban a Property Management Discordon, valamint a GTA:World Roleplay Hungary Discordon lesznek bejelentve.

NE jelentkezz be kizárólag az ingatlanjaid megtartása céljából.

Az inaktív ingatlanokat hosszabb inaktivitás esetén jelenteni kell, a tulajdonosokat az UCP-n keresztül értesítjük az aktivitásukat illetően, azonban ha ezt követően sem növekedik az aktivitásuk, úgy az ingatlanok második figyelmeztetés nélkül törölhetőek.
A játékosok számára az inaktív időszakok alatt a következő lehetőségek állnak rendelkezésre:

  • A játékosok egy hónapig (30 napig) használhatják a /vacationt a vagyonvesztés megelőzésére. Évente EGY nyaralási token van (vagyis egyszer használatos kupon minden évben).
  • A játékosok benyújthatnak kérelmet az UCP-n keresztül, hogy megelőzzék az ingatlanok törlését.
  • A játékosok ingatlanjait legfeljebb HÁROM HÓNAPIG tartják meg, kivéve, ha kivételes körülmények állnak fenn.

 

Ha egy játékos elveszít egy ingatlant, a Property Management a következők közül néhányat megtehet:

  • A házakat EGYSZER adják vissza.
  • Amennyiben egy ingatlan inaktivitás miatt veszik el, a játékosok NEM kérhetnek visszatérítési kérelmet a bútorok összegére.
  • HA egy játékos visszavásárolja a saját elveszett ingatlanát a piacról, az FP(bútorár) NEM kerül visszatérítésre.

Mi történik a tulajdonnal, ha a játékost kitiltják?
Ha egy játékost véglegesen kitiltanak, a Property Management NEM fogja visszaadni az ingatlant, és nem is tartja meg a játékos számára.
Egy játékos tiltása a következő indokok valamelyikével feloldható:

  • Sikeres panaszkönyv a bíráló adminisztrátorral szemben
  • A kitiltást visszavonták

-A Property Management visszaadja és vissza is adhatja az ingatlanokat, azonban mindez a megfelelő időkereten belül történik. HA a panaszkönyv bírálata egy hónapig tart, a Property Management ezt figyelembe veszi az ingatlan visszatérítésének kérelmekor.

- Ha egy játékos karaktere CK-zva lett és ez indokolt volt, a Property Management NEM fogja megtartani vagy átadni az ingatlant neked. Ha új karakterrel szeretnél egy ingatlant vásárolni, akkor kérlek írj a vagyon átruházás alfórumba.

- Ha egy játékos CK-zva lett, majd sikeresen fellebbezett és visszafordították azt, akkor a Property Management köteles visszaadni az ingatlanokat.

Ingatlanok:
Ha egy játékos inaktivitás miatt elveszíti ingatlanját, bármelyik Property Management taghoz fordulhat a visszaigényléssel kapcsolatban. A dokumentálás érdekében ajánlott a fórumokon keresztül felvenni a velük a kapcsolatot.

Ha az ingatlan nem áll a játékos tulajdonában, a Property Management NEM fogja visszaadni az ingatlant vagy annak tartalmát. Ez vonatkozik a tulajdonosra és a bérlőkre is.

Ha az ingatlan megvásárolható, a játékosok visszavásárolhatják az elveszett tulajdonukat. Az ingatlanok tartalma törlődik, ha inaktivitás miatt vesznek el. A fentiekre vonatkozó visszatérítési kérelmek elutasításra kerülnek.

Amint inaktivitás miatt eltávolítottak egy ingatlant, automatikus visszatérítésre kerül sor a piaci ár összegéért. A bútorok árának visszatérítésre nem kerül sor.

Ha egy ingatlan már egy másik játékos tulajdonában van, a Property Management NEM adja vissza azt annak a játékosnak, aki elvesztette, kivéve kivételes körülmények esetén.
 

Frakciós ingatlanok:
Ha egy játékos elveszíti valamelyik frakciós ingatlanját, a játékosnak ajánlott kapcsolatba lépnie a Property Management bármely tagjával, és meg kell jelölnie a frakció megfelelő kezelőjét. A frakció tulajdonának elvesztését, és annak visszaigénylését az Illegális frakció menedzsment/legális frakció menedzsment fogja elbírálni, mivel ez több személyt is érint.

 

Miért veszthetted el az ingatlanod?
Nem érted el a minimálisan szükséges játékidőt a tulajdonod fenntartásához, ezért a script átfutja az összes ingatlant, ellenőrizve az aktivitást. Tehát ha a minimum nem teljesül, az ingatlant elveszi és visszaadja a Property Managementnek vagy visszakerül az ingatlanpiacra.

 

Mit tehetsz?

  • Javasoljuk, hogy amint észreveszed az ingatlan eltűnését, a fórumon keresztül vedd fel a kapcsolatot a Property Management egyik tagjával. 
  • Jelentsd a problémát a vezetőség valamely tagjának, ha az /vakációval kapcsolatos problémára vagy a megtartási kérelmekre vonatkozik, az UCP-n keresztül.
  • Az üzenetbe írd bele a karaktered nevét és az ingatlan nevét, valamint a dátumot és bármilyen bizonyítékot, amivel rendelkezel.
  • Használd az UCP-t az ingatlanjaidra vonatkozó megtartási kérelem benyújtásához. Ha bérelt ingatlanról van szó, akkor előre is fizethetsz.
     

Nem elfogadott megoldás:

  • Nem tanácsoljuk, hogy az ingatlant átírd egy barátodra csak azért, hogy ő tartsa meg helyetted. Ha az említett barát elveszíti azt inaktivitás miatt, akkor az ingatlant NEM adjuk vissza.

5.0 Frakciós ingatlanok:
Egy ingatlan a frakció tulajdonának minősül, amennyiben az adott ingatlan elengedhetetlen a frakcióban való szerepjátszáshoz. Ebben az esetben az ingatlan a Property Management szabályai szerint frakciós tulajdonnak minősül. 

Függőben lévő frakciók nem igényelhetnek ingatlanokat mindaddig, amíg a frakciót az FM jóvá nem hagyta.

Ha az ingatlan kizárólag frakciós célra lett megigényelve és a frakció megszűnik, akkor az az ingatlan is elvételre kerül. Az ingatlant nem lehet tovább használni a Property Management engedélye nélkül.

A frakciók maximum kettő ingatlant igényelhetnek biznisz céljából, további biznisz ingatlanok igényléséhez a a Property Management jóváhagyása szükséges. Például egy frakció, amelyiknek chop-shopja és klubháza van, nem kérhet pluszban egy raktárat. Ha viszont feltétlenül szükséges, úgy a PM engedélyt adhat több ingatlan megigénylésére. Kisebb üzletek birtoklására azonban engedélyezett, viszont ez attól függően lesz korlátozva, hogy egy frakció általában hányat birtokolhat.
Inkább azt szeretnénk elérni, hogy a meglévő bizniszek legyenek kihasználva, mintsem azt, hogy olyan ingatlanokat próbáljanak a játékosok megszerezni, amelyeket nem is igazán fognak használni.


6.0 Biznisz/Tulajdon Kérelmek:
A bizniszek és tulajdonok az UCP-n keresztül igényelhetők. A kérelem során bizonyítanod kell, hogy időt, erőfeszítést és figyelmet fordítottál a kérelemre. Ha nem tudod, hogy mivel kezdd, az alábbiakban találsz egy útmutatót, ami tartalmazza az összes információt, amit a Property Management látni szeretne egy játékos kérvényében.

A kérelmekre nincs szókövetelmény, a játékoson múlik, hogy mennyit szeretne írni - a fenti útmutató csak arra szolgál, hogy kiindulási pontokat adjon!
Ha sorozatosan kérelmeket küldesz be, az ingatlanigénylési tiltáshoz vezethet, ami meggátolja, hogy a jövőben kérelmeket nyújts be.

Amíg az ingatlankérelmek nyitva állnak, addig a kérelem elutasítása esetén újra beadhatod a kérelmet, vagy fellebbezhetsz az elutasítás ellen.

Ne vedd fel a kapcsolatot a Property Management tagjaival, hogy megkérdezd, mennyi ideig fog tartani a kérelmed átnézése. A kérelmek kezelési ideje napoktól hetekig terjedhet, azonban a Property Management igyekszik a lehető leggyorsabban kezelni a kérelmeket. Érdeklődhetsz a kérelmed státuszáról, ha az Property Management válaszra vár, és néhány napon belül nem kaptál tőlünk visszajelzést.

A SmartTP-knek jelenleg az UCP-n keresztül történik az igénylése. Jóváhagyjuk az ajtókra vonatkozó SmartTP-ket, viszont ehhez olyan tiszta ajtónak kell lennie, amely megfelel az ingatlan belső és külső oldalának, vagy megfelel annak, ahol a be- és kilépési pontokat kívánod kialakítani.


7.0 Tároló (stash note):
A tároló (stash note) rendszer (/stashinfo) arra szolgál, hogy a /breakin rendszer használói számára reálisan elhelyezzük a tárgyakat az otthonunkban, ezzel megakadályozva a könnyű lopást.

Ha ezeket az adminisztrátor csapat visszaélésszerűnek találja, akkor a betörést kezelő adminisztrátor figyelmen kívül hagyhatja és valószínűleg saját kezűleg fogja elhelyezni a tárgyakat őket az otthon területén.

A /stashinfo-nak azt is tükröznie kell, hogy mi van ténylegesen mappolva és fizikailag látható. Ha a játékos nem helyezi el a stash notes-t, a kezelő adminisztrátor elhelyezi maga körül a tárgyakat, hogy az otthon reálisabbnak tűnjön.


8.0 Breakin System:

Amikor a játékosok a betörő szerepét játsszák, azt gyorsan kell végrehajtaniuk. A legtöbb betörés a való életben nem tart tovább 10 percnél, és ezt szeretnénk a játékban is tükrözni. A túl hosszú idő eltelte ahhoz vezethet, hogy a kezelő admin a saját kezébe veszi a helyzetet, és jogában áll majd NPC-ként bármi megfelelőt tenni, hogy megszakítsa a betörést.

A játékosoknak udvariasnak kell lenniük az adminokkal szemben, mivel ez kivonja az adminokat a saját szerepjátékukból annak érdekében, hogy biztosítsák, hogy egy játékos nem követ el powergaming-et, metagaming-et vagy más szabálysértést egy betörés során. Ez azt jelenti, hogy nem szabad egyetlen emote-tal letudni a rablást, vagy fel alá rohangálva egysoros RP-kkel véghez vinni azt. Mindemellett az adminisztrátorok spammelése sem megengedett várakozás közben.

Az ingatlanba való betörésnek reálisnak kell lennie, nem valószínű, hogy minden egyes bűnöző olyan lángelme, aki tudja, hogyan kell feltörni egy ajtót, vagy elég erős ahhoz, hogy berúgjon egy ajtót.

Ha az ingatlan nem rendelkezik beépített hátsó ajtóval, akkor a kezelő admin belátására van bízva, hogy engedélyezi-e a belépést azon az ajtón keresztül.


9.0 Ingatlan mappolás:
Az egyéni mappolás megköveteli a PM-csapat és a játékosok közötti bizalmat. Ha saját interiort mappolsz, vagy egy meglévő belső teret módosítasz bútorokkal/propokkal, akkor arra kérünk, hogy ezt reálisan tedd. A mappolás során be KELL tartanod a következőket:

  • Az interiornak a lehető legjobban meg kell egyeznie az épület külsejével (az interior méretéhez egy előre meghatározott falhosszat biztosítunk, de ezzel ne élj vissza).
  • Az interiorban olyan ablakoknak/ajtóknak kell lenniük, amelyek megegyeznek a külső ablakokkal/ajtókkal.
  • Az interiornak illeszkednie kell a környező városrész általános hangulatához (pl. ne csinálj egy high-end nightclubot a South LS-ben).
  • Magának a mappolásnak valósághű szerkezettel és jellemzőkkel kell rendelkeznie.
  • Nem mappolhatsz külsőt az ingatlanodon belül (pl. erkélyek vagy szabadtéri ülőhelyek mappolása az ingatlanodon belül).
  • Az alagsoroknak ritkának kell lenniük, ezért egy pince/alagsor mappolásához előzetesen a PM jóváhagyása szükséges.
  • Az ingatlanban mappolt helyiségeknek ésszerűnek kell lenniük (nincs medence/szauna a lakásokban, pánikszobák, fegyverraktárak) a PM előzetes jóváhagyása nélkül.
  • Az apartmanok csak egyszintesre korlátozódnak. Egyes lakásokban már alapértelmezett belső terek is lehetnek, amelyek kétemeletesek. A kétszintes lakásokat a PM törölni fogja, hacsak nem kaptak engedélyt a játékosok azok használatára.

Ha a PM-mel folytatott megbeszélést követően nem tartod be ezeket az irányelveket, az az interior törléséhez vagy a tulajdonjog visszavonásához vezethet. Ennek a szabálynak a többszöri megszegése azt eredményezheti, hogy nem kérhetsz egyedi interiort az ingatlanjaidhoz.

Az ingatlan jelenlegi tulajdonosa az, aki felelős a mappolásért, illetve az ingatlanokkal kapcsolatos aggályokért vagy problémákért.

Ha egy ingatlanra szerződést kötsz egy mapperrel, akkor fizetned kell a mappernek a szolgáltatásaiért. Ennek elmulasztása azt eredményezi, hogy az interiort lefoglaljuk vagy egy másik interiorra cseréljük. Ha rajtakapják valamelyik játékost, hogy ezt rosszindulatúan teszi, szankciót szabunk ki a rá. Tilos bármilyen bútorcsalást végrehajtani, mivel az a 10. szabály (Rablás és átverés) alá esik, kivéve, ha van egy jóváhagyott IFM-Scheme-ed és a PM is engedélyezte azt.

A Platinum támogatók legfeljebb 15 tárgyat helyezhetnek el az ingatlanukon kívül, a tárgyaknak viszont a tulajdon területén BELÜL kell maradniuk, és valósághűen kell elhelyezni, illetve használni őket. Ez a rendszer arra való, hogy néhány külső asztalt, növényt, fát stb. helyezz el. Nem szabad falakat és kerítéseket hozzáadni, amelyek egyébként harci előnyt jelentenének egy frakcióháborúban, és nem szabad új épületet létrehozni ezen tárgyak felhasználásával. A túlzott külső mappolás figyelmeztetés nélkül eltávolításra kerül a PM által.

 

9.1 Property Management mappolási díjak:
A mapperek általában nem számíthatnak fel többet, mint a bútorok teljes ára + a bútorok teljes értékének 250%-a, bármely projektért fizetségként. A hibák elkerülése érdekében a játékosoknak és a mappereknek egyaránt ajánlott kapcsolatba lépni a Property Management bármelyik tagjával - legyen az egy mapper vagy egy admin -, hogy segítséget és útmutatást kapjanak arról, hogy mi számít elfogadható árnak. Ritkán van ok arra, hogy a bútorok értékét meghaladó extravagáns összeget számítsanak fel. Ezt a Property Management szabályozza, így minden olyan mappert, aki a bútorok értékének 250%-ánál többet próbál felszámítani, jelenteni kell a Property Management adminisztrátorainak.

Idézet

Példa: A bútorok értéke 100 000 dollár. A mapper legfeljebb 250 000 $-t számíthat fel pluszban a munkájáért, a bútorköltséget nem számítva. Az ügyfél teljes költsége így 350 000 $ lenne, mivel ez tartalmazza a bútor költségeket is.

 

Ez alól a szabály alól ritka esetekben lehet kivételt tenni. Ha kivételt szeretnél kérni, küldj egy fórum PM-et az ingatlan azonosítójával, a javasolt árral és a bútorok értékével (becsült érték, ha nem készült el) @daniel-nek. Ők majd megbeszélik ezt a csapattal, és visszajeleznek neked.

*A véletlenszerű, drága bútorok elhelyezése és elrejtése az adminisztrátor megítélése szerint szankciót von maga után.

 

9.2 Mapping folyamat megállapodása:

  • A mappolás folyamata során a mappernek joga hogy bármikor, bármilyen okból, jutalék nélkül és az elköltött FP visszatérítésével ejtse a projektet.
  • A mappernek a lehető leghamarabb kell értesítenie a tulajdonost a visszalépési szándékáról, vagy értesítenie kell a projektet egyébként késleltető időkorlátokról. A mappereket nehezen lehet megtalálni, így általános udvariassági elvárás, hogy szorosan együttműködjenek egymással a mapperek és a tulajdonosok.
  • A visszalépni szándékozó mappernek haladéktalanul értesítenie kell a másik játékost a szándékáról, beleértve az elkészült mappolás eltávolításának szándékát is, amennyiben azt el kívánja távolítani. Amennyiben a mappolás eltávolításra kerül, a teljes FP-t vissza kell téríteni a mappernek. Ha nem sikerül megegyezni, lépjetek kapcsolatba @daniel-lel. Amint egy projekt befejeződött és kifizetésre került, ez már nem áll fenn, és adminisztrátori szanckiót von maga után, ha a mapper úgy dönt, hogy saját elhatározásából eltávolítja a mappolást.
  • A mapper felelős azért, hogy a projekt során nyomon kövesse a kiadásait, és elvárható, hogy a projekt kezdetén megerősítse a jutalék mértékét. Ha a projekt végén megváltoztatják az arányt, a fizető játékostól nem várható el, hogy beleegyezzen az új összegbe.
  • A mapper adminisztrátori szankcióra számíthat olyan folyamatos incidensekért, amikor a felbérlő játékosokkal való nézeteltérések miatt törli a belső mappolásokat. Lépéseket kell tenni ennek enyhítésére tiszteletteljes megbeszélésekkel.
  • A mappolás mindkét féltől bizonyos fokú udvariasságot igényel. A mapperek önként időt és energiát fektetnek a projektekbe, amelyekre esetleg felbérelik őket, ezért a mappolási terv során tiszteletben kell tartani az ingatlantulajdonos kívánságait. Hasonlóképpen a tulajdonosnak is nyitottnak kell lennie a mappertől érkező javaslatokra, mivel több tapasztalata lehet arról, hogy mi működhet, és mi nem. Ez elősegíti azt, hogy hamarabb közös nevezőre jussanak, és a mapper, valamint a tulajdonos egyaránt elégedett a projekt végeredményével.
  • Ha a mappolási folyamat során nézeteltérések vagy aggályok merülnek fel, forduljatok @daniel-hez.

 

9.3 Mapper jelentése
Előfordulhat olyan eset, amikor úgy érzed, hogy egy mapper megszegi a szabályokat, a sok lehetséges ok közül valamelyik miatt. A mappert közvetlenül a PM-nek jelentheted, ha küldesz egy fórum PM-et @daniel -nek, aki kivizsgálja a dolgot. Ez minden mapperre vonatkozik, mind a szerver mapping csapatában, mind a privát mapperekre. Kérünk titeket, hogy az alábbi formátumot kövessétek egy ilyen jelentéshez:

Idézet

Az UCP neved:
A jelentett játékos IG neve:
A jelentés oka: (Irreális mapping, udvariasság hiánya, csalás, egyéb):
Jelentés részletei:


10.0 Jármű kereskedések:
A márkakereskedőket a Property Management felülvizsgálhatja az alább meghatározott irányelvek betartásának ellenőrzése céljából. Bármilyen szabálysértés a kereskedés eltávolítását és/vagy adminisztratív büntetést vonhat maga után, a súlyosságtól függően.

Járműhasználati követelmények:
Ezeket a követelményeket a PM fogja meghatározni, amint a tulajdon kondicionálásra került. 

  • Kicsi kereskedés  - 10 spawnolt és 15 saját tulajdonolt.
  • Közepes kereskedés - 20 spawnolt és 25 tulajdonolt.
  • Nagy kereskedés - 40 spawnolt és 45 tulajdonolt.

Eladással kapcsolatos elvárások:
A Property Management elvárja, hogy a Dealership tulajdonosok reálisan szerepjátékozzanak, és ezzel együtt elvárjuk, hogy különböző dokumentációkat is készítsenek. Nem kötelező létrehozni a tárgyakat ehhez, de elvárás, hogy megfelelően legyen szerepjátszva. A Property Management szeretné fenntartani a minőséget a szerepjáték ezen területén. Tekintettel arra, ahogy a való életben is ellenőrizhetik a kereskedéseket, azt tanácsoljuk, hogy próbálj meg minél több információval rendelkezni a következőkről:

  • Tulajdonjogi Igazolás
  • Jármű-nyilvántartási papírok
  • Előzmény jelentés
  • Az eladás időpontja/dátuma
  • Járműadó
  • Kilométeróra állása

 

 

Jármű karbantartása:
A jármű karbantartását és az ügyfélszolgálati teendőket minden jármű esetében el kell végezni. A Property Management által végzett ellenőrzés során képernyőképek kérhetőek mindezekről. Ez a karbantartás magában foglalja a mosást, a járművek belső/külső ellenőrzését, a motor ellenőrzését, a gumiabroncsok nyomását és egyéb alapvető ellenőrzéseket.

Ha a kereskedés kisebb költségvetésből gazdálkodik, vagy eleve alacsonyabb színvonalú kereskedés, akkor nem feltétlen kötelezzük a karbantartási követelményeket. Példa: ha a kereskedés felső kategóriás luxusjárműveket árul, a Property Management elvárja, hogy a fentieknek megfeleljen.

 

Egyéb járművekhez kapcsolódó részleg:
Elengedhetetlen, hogy a készlet megfeleljen a márkakereskedés helyének. Egy Sandy Shores-ban található autókereskedés nem árulhat luxusautókat.

  • A kereskedés tulajdonosai teljes mértékben felelősek az üzleten belül zajló értékesítésért, ha olyan helytelen cselekedetre derül fény, mint például a gépjárműadóval való visszaélés, a kereskedés tulajdonosa felelősségre vonható.
  • A kereskedők csak a megszabott forgatókönyvön keresztül értékesíthetnek, tilos kijátszani a rendszert és megkerülni az esetleges adókat.
  • A márkakereskedések számára különösen fontos, hogy elegendő számú alkalmazottal rendelkezzen. Egy 40 járművel rendelkező autókereskedést nem lehet egyedül működtetni. Ebben a forgatókönyvben legalább négy alkalmazottat kell biztosítani.
  • Az említett kereskedésen belüli alkalmazottaknak változatos beosztásban kell dolgozniuk. Az értékesítésen kívül további példák: autószerviz technikusok, telephelyvezetők és ügyfélszolgálati ügyintézők.
  • A márkakereskedések nem kapnak szerelői forgatókönyvet, így mindenesetben a meglévő vállalkozásokkal kötött szerződéseket kell használniuk.
  • Ha egy potenciális vásárló tesztvezetést kér, akkor annak eleget kell tenni.

11.0 Járművek & Jármű lízingek:
A jármű tulajdonjog átruházásával járó eladások csak is a /sellvehicle parancs használatával, módjával történhetnek. Tilos ezen kívüli eladások alkalmazása az adózás elkerülése érdekében, ugyanis visszaélésnek minősül. Ha a vásárló a maximum ár felett vásárolna járművet, akkor a fennmaradó összeget bármilyen módszerrel kifizetheti.

Ez nem kizárólagosan magában foglalja a következőket:

  • $6-ért történő eladás és a fennmaradó összeg /transfer vagy /pay parancsal történő fizetése.
  • Cserejármű + $6 készpénz, és pénzátadás /transfer vagy pay parancs használatával. - A fennmaradó összeg átadásának a /sellvehicle parancs keretein belül kell történnie.
  • Járművek cseréje készpénz nélkül (Vehicle Swapping) a /sellvehicle parancs segítségével mehetnek végbe, 6$-ért, mindkét oldalon. Ha nagyobb pénzmozgás történik, abban az esetben a játékos a jogosulatlan vagyonátadás pontban szabályt szegett, és a kezelő admin belátása szerint büntetés szabhat ki.
  • Azon járműkereskedők, kikről kiderül, hogy visszaélnek a scripttel az adó elkerülése érdekében, figyelmeztetés nélkül visszavonjuk a kereskedés müködésének jogát és büntetés is kiszabható a szabályszegéshez mérten.
  • Az engedély nélküli kereskedés (azaz folyamatos járműcserék, eladások) nem megengedett. A magánszemélyek számára, a megszokottól eltérő járművek vásárlásához és eladásához a Property Management által engedélyezett kereskedésre van szükség. Ha adminisztrátori intézkedés vagy névváltás miatt kénytelen vagy eladni a járműveid, az kivételt jelent. A kereskedői vállalkozásokkal nem rendelkező játékosoktól nem elfogadott, hogy nagyobb számban hirdessenek járműveket játékban vagy a fórumon. Ennek oka, hogy a szerepjáték minőségének megtartása érdekében, a járműkereskedésekkel kapcsolatosan szigorú elvárások, szabályok vannak érvényben.

 

Jármű lízing:

A jármű lízing nem sokban különbözik az ingatlanlízingtől; Mindkettő a szerepjátékod eszközeként szolgál, akár a megfizethetősége, akár a jármű egyedisége miatt.

A büntetett előéletű karakterek - különösen a járművekkel kapcsolatos bűncselekményt elkövetők - nem vehetik igénybe a járműlízinget  egyedi, sport vagy luxusnak minősülő járművek bérlésekor. A büntetett előélet megszerzése a lízingelt járművek használatával figyelmeztetés nélküli elvételt, lízing felmondást von maga után.

A karakterek, különösen azok, akik a vállalkozásukhoz járművet igényelnek, bármennyi járművet kérhetnek reális keretek közt. Mindig részletesen fejtsd ki a kérelmed során, hogy mi indokolja az adott vagyontárgyak igényét. Ha ez nem történik meg, abban az esetben a kérelmed elutasításra kerülhet.

12.0 Céges járművek:
A cégeknek lehetőségük van, hogy indokolt esetben frakcióvá váljanak és megtartsák a biznisz jellegüket is. Ezzel együtt igényelhetnek céges járműveket (nem lízingeltet) mint ahogy egy hivatalos frakció is, ha az alábbi feltételek teljesülnek:

  • Tiszta adminisztrátori előzmény a biznisszel kapcsolatban. Ha vannak jelentések a biznisszel kapcsolatban, akkor azoknak jogtalannak kell lenniük.

Engedélyezett az ilyen cégeknek például páncélozott autókat, kamionokat is igényelni.


13.0 Névváltás/Character kill:
Ha valamilyen PM igénylésed van és a karaktered időközben Character Kill áldozatává válik, abban az esetben a kérelem elutasításra kerül. Ennek az oka az, hogy a karakteredhez köthető a kérelem, így megszűnik a procedúra is.

Ha a CK-t jogtalannak ítélik az adminisztrátorok, akkor a PM igénylést újra lehet indítani amennyiben ezt jelzed a Property Management felé.

 

13.1 - Névváltás:
Ha névváltás kerül kezdeményezésre, akkor a PM igénylésed automatikusan elutasításra kerül, mivel az igénylő karakter megszűnik. 
Ha folytatni szeretnéd ugyanazt a koncepciót egy másik karakteren, akkor egy új igénylést kell leadnod.

 

13.2 - Ingatlan/lízing kezelése névváltás esetén:
Ha névváltás kezdeményezése kerül sorra miközben az alábbiak egyikével rendelkezel:

  • Ház (PM által kérvényezett)
  • Ingatlan
  • Lízing

A Property Management-nek jelezned kell ha át akarod rakni az új karakteredre valamely értéket. Ebben az esetben a PM eseti alapon - tehát minden karakter esetén más-más dolgokat figyelembe véve - bírálja el a kérelmet.


14.0 Aktivitás:

A Property Management folyamatos aktivitást vár el 3 hónapra visszamenőleg a szerveren. Ez viszont nem azt jelenti, hogy köteles vagy több száz órát havonta a szerveren eltöltened egy sikeres pályázathoz.

Ha ingatlant/házat/lízinget kérvényezel és az aktivitásod átlagosan kevesebb mint havi 20 óra (indoklás nélkül), a kérvény elutasítható.

Ha az aktivitásod lecsökken valamilyen oknál fogva, akkor egy rövid indoklást kérünk a kérelem során. Ha személyes jellegű az ok, akkor egy rövid, általános összefoglalás is bőven elegendő.

 

14.1 Adminisztrátori előzmények:
Tiszta adminisztrátori előzménnyel kell rendelkezni a sikeres pályázathoz. Ha az elmúlt 1 hónapban adminisztrátori szankcióban részesültél, a pályázatod elutasításra kerülhet. Nem minden büntetés von elutasítást maga után. Az elutasítás függhet a büntetés mértékétől és okától. Ez viszont nem jelenti azt, hogy egy hónap elteltével a súlyos büntetéseket figyelmen kívül hagyjuk.

Ha sok idő eltelt az igénylés és a büntetés között, akkor a fenti szabályok lépnek érvénybe, és számba vesszük a büntetést is.


15.0 Főbérlőkre vonatkozó szabályok:
A főbérlő birtokolja az egész lakást amit bérelhetsz. Azonban a bérléssel elfogadod, hogy nem adhatod el vagy adhatod ki másnak bérbe a lakást. Ez azt jelenti, hogyha felmondod a bérlést, a lakás visszakerül a főbérlőhöz.

  • Ingatlanokat nem lehet frakciók nevére írni.

Minden lakásnak van egy alapja, amihez nem nyúlhatnak a játékosok csak a főbérlő és kizárólag Property Management engedéllyel. Az ingatlan alapján belül a főbérlő dönti el, hogy engedélyezi-e az ott lakóknak, hogy változtatásokat eszközöljenek. A főbérlőnek fenntartjuk a jogot, hogy egy korábbi mentést visszaállíthasson.
 

  • Ha egy albérlő megrongálja a lakást egy IC eseményen keresztül, akkor adminisztrátori engedélyre van szüksége a 11-es szabálypont alapján.
  • Amennyiben névváltást vagy Character Kill-t kezdeményeztek a karaktereddel szemben akkor értesítened kell a Property Managementet Discordon keresztül.
  • Főbérlőként a PM-et kell felkeresned és informálnod kell minket a névváltás vagy CK tényéről. Ha CK-znak, azonnal értesítened kell a PM-et így az ingatlan ideiglenesen megtartásra kerül, például a CK fellebbezésének ideje alatt.
  • Ha albérlő vagy, akkor a főbérlőt kell értesítened a névváltás vagy CK tényéről. CK esetén azonnal értesítendő a főbérlő aki eldönti, hogy a következő karakter is az ingatlan lakója marad, vagy megszűnik a bérlés. 
  • Főbérlőként egy ingatlant birtokolhatsz.
  • Ha elveszted az ingatlanod inaktivitás miatt, akkor csak rendhagyó körülmények miatt kapható vissza az ingatlan.

 

15.1 - Általános főbérlői szabályok:

  • A lakások az ingatlanon belül csak bérelhetőek.
  • Lakások bérbeadásakor a főbérlőnek reális áron kell értékesítenie. Ha irreális árat szab meg a főbérlő (pl. $100,000/ hónap vagy hét) akkor a Property Management elveheti a lakást és szankciót is kioszthat.
  • A szerepjátékra koncentrálj, ne a bevételre. Ajánlj munkát, fenntartási feladatokat, igyekezz RP-be bonyolódni a lakókkal. 
  • Mindenképp keresd fel a Property Managementet, ha szükséged van segítségre.
  • Nem vonhatod be a többi karaktered az ingatlan életébe. - Tehát nem bérelhetsz a másodlagos karaktereddel lakást az elsődleges karaktered ingatlanjában.
  • A Property Management bizonyos időközönként ellenőrzi az aktivitást.

A változtatás jogát fenntartjuk.

 

 

 

  • Tetszik 1
Link a megjegyzéshez
https://forum.gtaworld.hu/index.php?/topic/114-pm-property-szab%C3%A1lyok-el%C5%91%C3%ADr%C3%A1sok/
Megosztás egyéb weboldalon

  • Válaszok 0
  • Létrehozva
  • Utolsó hozzászólás

Legaktívabb hozzászólók a témában

Népszerű napok

Vendég
Ez a téma le van zárva.
×
×
  • Create New...