no1ezrah Létrehozva: Július 25, 2024 Megosztás Létrehozva: Július 25, 2024 GTA World Hungary Versenyrendszer I. Verseny létrehozásának feltételei Jelenleg a scriptet csak olyan játékosok tudják használatba venni, akik rendelkeznek az ahhoz szükséges jogosultsággal - ezen jogot egy admin tudja megadni. Használati jog birtokában a játékos teljes hozzáférést kap a rendszerhez, még a 0. dimenzióban is. A legtöbb játékos számára - akik ezt a scriptet használni fogják - a rendszer más dimenziókra, belső terekre korlátozódik. Kifejezetten ebből a célból lettek létrehozva a Racing típusú bizniszek. II. Új verseny létrehozása Idézet Új versenyt a /createrace [név] [körök száma] paranccsal lehet létrehozni. A verseny köreinek száma megadható, de nem szükséges. Alapértelmezetten egy verseny egy körös. Verseny létrehozásához a bizniszed közelében kell lenned. A többi beállítást bizniszed helyzetétől függetlenül is módosíthatod, de csak abban a dimenzióban tudsz majd versenyt létrehozni, ahol a /createrace parancsot használtad. Miután létrehoztad a versenyt, kijelölheted az ellenőrző pontokat. Ehhez használd a /createracepoint [verseny ID] [sorrend] parancsot. Egyéb tudnivalók: Versenyed azonosítóját a /raceslist paranccsal láthatod - a parancs segítségével listázhatod az összes létrehozott versenyt. Kezdj az 1-es ponttal, majd a 2-es ponttal és így tovább. Ügyelj arra, hogy tartsd be az ellenőrző pontok sorrendjét és ne hagyj ki egyet sem. Abban az esetben a pálya alkalmatlan lesz a versenyzésre, ha annak ellenőrző pontjai nincsenek megfelelően beállítva (kihagysz egy ellenőrző pontot, 1. pontról a 3. pontra mész, stb.) A parancs használata előtt pontosan ott kell állnod, ahol az ellenőrző pontot el szeretnéd helyezni. Versenyed összes ellenőrző pontját megtalálod a /pointsofrace [verseny ID] paranccsal, vagy a versenyszerkesztőben - így könnyen megtudhatod, hogy kihagytál-e valamit, lekérdezheted az ellenőrző pontok ID-jét. Idézet Az ellenőrző pontok sorrendjét a /changeracepointorder (/crpp) [point ID] paranccsal, vagy a versenyszerkesztőn belül lehet megváltoztatni. Lehetőséged van az ellenőrző pontok pozíciójának megváltoztatására a /changeracepointposition (/crpp) [point ID] paranccsal. III. Versenyszervező Annak érdekében, hogy a rendszer felhasználóbarátabb legyen a játékosok számára - akik versenyt szeretnének létrehozni - létezik egy speciálisan a versenyek kezelésére szolgáló felhasználói felület. Ennek segítségével könnyedén szerkesztheted a verseny paramétereit. A verseny szervezője a /managerace [verseny ID] paranccsal nyithatja meg a felületet. A felületen belül módosítani lehet: Idézet A verseny nevét A körök számát Az ellenőrző pontok sugarát Az ellenőrző pontok láthatóságának aktiválását / deaktiválását. A hang aktiválását / deaktiválását, amikor a versenyző áthalad az ellenőrző ponton. Hogy az egyéni időmérő a verseny kezdetén, vagy az első ellenőrzési ponton való áthaladáskor induljon-e el. A szervező módosíthatja az ellenőrző pontok sorrendjét, mivel azok megjelennek a felhasználói felületen. Megtekinthet egy választott ellenőrző pontot - akár törölheti is azt a versenyből. A szervező mentésekor a versenyszerkesztő automatikusan javítja a pálya hibákat (hiányzó ellenőrző pontok, rossz sorrend stb...). Aktiválja vagy deaktiválja a befagyasztást a visszaszámlálás alatt a verseny indításakor. IV. A verseny megkezdése A verseny indításához bizniszed közelében kell lenned - az /initrace [verseny azonosítója] parancsot használva indíthatod el a futamot. Ilyenkor a dimenzióban jelenlévő összes játékosnak értesítést küld a rendszer, hogy a versenyedre mostantól nyitott a regisztráció. A /endrace használatával idő előtt befejezheted a versenyt. Egyszerre csak egy futamot indíthatsz. A verseny elkezdése nem akadályozza meg, hogy versenyzőként vagy nézőként csatlakozz hozzá. V. Versenyhez való csatlakozás - versenyző és néző A dimenzióban jelen lévő összes játékos értesítést kap, ha egy verseny elérhető. Ilyenkor az alábbi parancsok válnak elérhetővé: Idézet /joinrace [verseny ID] Versenyzőként való csatlakozás a versenyhez. /spectaterace [verseny ID] Nézőként való csatlakozás a versenyhez. Nézőként a játékos valós idejű információkat kap a versenyről egy erre kialakított felhasználói felületen, amely összefoglalja a versenyzők összesített idejét és a tabellán elfoglalt helyüket. Ami a versenyzőket illeti, a felhasználói felület megjeleníti a kör idejüket, az összesített idejüket, a helyezésüket, és hogy éppen hanyadik körüket futják. Mindkét felhasználói felület esetében a tabella megjeleníti, ha egy játékos befejezi a versenyt, vagy feladja azt. A versenyző a /leaverace használatával a rajt előtt kiléphet a versenyből. Egy néző bármikor használhatja a /stopspectaterace parancsot, ha már nem szeretné tovább nézni az adott versenyt. VI. A verseny útvonala A versenyzők a verseny előrehaladtával valós időben látják az idejüket és a helyezésüket. A rangsor és az idők frissülnek, amint a játékos áthalad egy ellenőrző ponton. Jelzők jelzik, hogy ki fejezte be a versenyt, illetve ki lépett ki. A versenyző használhatja a /forfeit parancsot, ha ki akar szállni a folyamatban lévő versenyből. Ha minden versenyző befejezte a versenyt (célba ért vagy visszalépett), a felhasználói felület eltűnik. A nézők addig látják a felületet, amíg a szervező végleg be nem fejezi a versenyt. Ezután minden versenyző és néző láthatja a végeredményt a /leaderboard segítségével. Mindig a szervezőn múlik, hogy befejezi-e az adott versenyt. A cél az, hogy az utolsó versenyző célba érkezése után is megmaradjanak az eredmények, ameddig szükséges. A /endrace beírása után az összes eredmény véglegesen elvész, a parancs alaphelyzetbe állítja a versenyt. VII. Példa https://youtu.be/aeShapdVLSU VIII. Parancsok Idézet /createrace [név] Verseny létrehozása névvel együtt. /deleterace [id] Verseny törlése annak azonosítójával. /raceslist Játékosok által létrehozott versenyek listája. /racemanager [azonosító] Megnyitja a verseny szerkesztési felületet. /createracepoint [verseny ID] [sorrend] Ellenőrző pont létrehozása az adott versenyhez. /deleteracepoint [point ID] Ellenőrző pont törlése a hozzá tartozó azonosítóval. /changeracepointposition (/crpp) [point ID] Egy adott ellenőrző pont áthelyezése a játékos helyére. /changeracepointorder (/crpp) [point ID] Ellenőrző pont áthaladási sorrendjének megváltoztatása. /pointsofrace [verseny ID] Egy adott verseny összes ellenőrző pontjának listázása. /initrace [verseny ID] Verseny indítása. /joinrace [verseny ID] Csatlakozás a versenyhez versenyzőként. /leaverace Kilépés a versenyből (mielőtt elindulna). /forfeit Kilépés a folyamatban lévő versenyből. /endrace A verseny befejezése (csak szervező). /spectaterace [verseny ID] Csatlakozás a versenyhez nézőként. /stopspectaterace A verseny nézésének leállítása. /leaderboard A végeredmény megtekintése, miután minden versenyző áthaladt a célvonalon. Former CoP Link a megjegyzéshez https://forum.gtaworld.hu/index.php?/topic/45-le%C3%ADr%C3%A1s-versenyrendszer/ Megosztás egyéb weboldalon További megosztási lehetőségek...
Recommended Posts