Luger Létrehozva: Június 3 Megosztás Létrehozva: Június 3 Parking Definitions Act of 2025 Egy törvényjavaslat, amelynek célja San Andreas állam egész területére kiterjedő egységes parkolási rend és szabályozás létesítése. MI, SAN ANDREAS NÉPE, A KÖVETKEZŐKÉPPEN RENDELKEZÜNK: I. FEJEZET. ÁLTALÁNOS RENDELKEZÉSEK I. SZAKASZ. Cím A jelen törvényre, mint “Parking Definitions Act of 2025” (( 2025. évi parkolásrendről szóló törvény )) hivatkozhat. II. SZAKASZ. Megállapítások és nyilatkozatok (a) San Andreas Büntető Törvénykönyvének kiegészítéseképpen, jelen törvény meghatározza és tisztázza a parkolási rend keretében alkalmazandó, bizonyos járdaszegélyekre és közlekedési táblákra vonatkozó előírásokat, valamint kibővíti a parkolásra vonatkozó szabályozást, legyen az állami vagy önkormányzati, köz- vagy magánterület. (b) A jelen törvény alkalmazásában a lakóépületekről és a lakhatással kapcsolatos rendelkezésekről ugyanezen fejezet, III. szakasz, (g) alszakasza rendelkezik. III. SZAKASZ. Meghatározások (a) A “PARKOLNI TILOS” egy olyan övezetként értelmezendő, amely tiltja a járművek parkolását a kijelölt területen belül. Hasonló övezeteket jelzőtáblák, útburkolati jelzések vagy járdaszegély-felfestések jelölnek az adott útszakasz egyes részein. Ezen alszakasz rendelkezései alól kivételt képeznek azok a műveletek, amikor a járművezető ideiglenes megállást hajt végre áruk le- és felrakodására, illetve utasok ki- és beszállítására. (b) A “VÁRAKOZNI TILOS” egy olyan övezetként értelmezendő, ahol a járművek ideiglenes megállítása engedélyezett, amennyiben a jármű vezetője a nevezett járműben marad. Hasonló övezeteket jelzőtáblák, útburkolati jelzések vagy más övezeti kijelölések határoznak meg, amelyek az adott útszakasz egyes részeire vonatkoznak. (c) A “MEGÁLLNI TILOS” egy olyan övezetként értelmezendő, ahol a járművek semmilyen körülmények között nem állhatnak meg, ideértve az ideiglenes várakozást, áruk le- és felrakodását, és az utasok ki- és beszállítását. (d) Az alagút egy olyan földalatti átjáró, amelyet földtesten vagy infrastruktúrán keresztül alakítanak ki ásással. Hozzáférhetőségi szempontból teljesen elzárt a be- és kijáratok kivételével, továbbá nem rendelkezik gyalogosjárdával, így gyalogos közlekedésre nem alkalmas. (e) A jelen törvény értelmében a magántulajdonjog jogosultja (röviden: tulajdonos) egy olyan természetes vagy jogi személyre utal, aki valamely dolog felett törvényes keretek között kizárólagos, teljes és örök birtoklási, használati és rendelkezési jogot gyakorol, független attól, hogy az adott ingatlan vagy földterület kereskedelmi, lakhatási vagy egyéb célokat szolgál. (f) A kereskedelmi célt szolgáló tulajdon egy olyan magántulajdonban lévő ingatlan vagy földterület, amelynek célja a haszonszerzés és jövedelemtermelés a tulajdonos vagy/és az alkalmazottak részére. Jelen alszakasz rendelkezései alól kivételt képeznek a lakóingatlanok és egyéb, lakhatásra szolgáló ingatlanok. (g) A nem kereskedelmi célt szolgáló tulajdon egy olyan magántulajdonban lévő ingatlant vagy földterületet jelöl, amelynek rendeltetése nem a haszonszerzés vagy a jövedelemtermelés. (h) Magántulajdon tárgyát képezi kizárólag a természetes személyek, valamint a magánjogi jogi személyek magánhasználatú vagy magánérdeket szolgáló összes vagyontárgya, függetlenül attól, hogy azok kereskedelmi, lakhatási vagy más célokat szolgálnak. (i) A parkolóhely egy olyan parkolásra kijelölt terület, amely egy jármű tartós várakozására szolgál, lehetővé téve a jármű közforgalomból való ideiglenes kivonását és elhagyását. A parkolóhelyeket útburkolati felfestésekkel, jelzőtáblákkal vagy más, a helyszínen elhelyezett vagy telepített szerkezettel vagy jelzéssel van megjelölve. (j) A gyalogátkelőhely az úttest azon elemi része, amely rendszerint a járdák laterális vonalainak meghosszabításában vagy összekötésében, általában útkereszteződésekben, vagy az úttest bármely olyan részén található, ahol ezt útburkolati felfestéssel, egyéb jelzőberendezéssel vagy szerkezettel kijelöltek. (k) Az elektromos jármű fogalmát jelen fejezet ugyanezen szakasz (k) alszakasza szabályozza, amelynek értelmében elektromos járműnek minősül minden olyan jármű, amelyet kizárólag vagy részben (hibrid) elektromos motor hajt, és amelynek következtében a rendszeres használathoz töltést igényel. (l) A motorkerékpár olyan kétkerekű jármű, amelyet gépi, mechanikus vagy elektromos meghajtás működtet, és amely közúti közlekedésre alkalmas. (m) Autópályának minősül minden olyan korlátozott hozzáférésű közút, amelynek elnevezésében szerepel a "freeway" vagy a "highway" kifejezés, és amely két vagy több települést vagy más helységet köt össze. (n) Elektromos töltőállomás alatt minden olyan berendezést, készüléket, eszközt, szerkezetet vagy egyéb műszaki megoldást kell érteni, amely a nyilvánosság számára hozzáférhető, és amelynek rendeltetése az elektromos járművek akkumulátorának töltése. (o) Parkolási ellenőr az a civil alkalmazott, aki a hatályos jogszabályok értelmében felhatalmazással rendelkezik a törvényben meghatározott hatáskör és jogkör gyakorlására. (p) A jelen fejezet III. szakaszában nem meghatározott fogalmakat a megfelelő fejezetek vagy szakaszok rendelkezései szerint kell értelmezni. II. FEJEZET. PARKOLÁSI RENDELKEZÉSEK I. SZAKASZ. Vörös járdaszegélyek (a) A jelen törvény rendelkezéseiben meghatározott kivételektől eltekintve tilos megállni minden olyan, az úttesttel párhuzamos járdaszegélynél, amelyet vörös felfestéssel láttak el. A megkülönböztető jelzést használó járművek, valamint az elsőbbségi forgalmú járművek kivételt képeznek a jelen rendelkezésben szavatolt tilalom alól, amennyiben feladatellátásuk során járnak el vagy küldetésüket teljesítik. Továbbá a jelen szakasz tilalma nem terjed ki az állam tulajdonjogában álló járművekre sem, amennyiben azok rendszámtáblái el lettek látva az "SA EXEMPT" felirattal. (b) A jelen törvény értelmében bizonyos járművek megállhatnak parkolás céljából egy olyan vörös járdaszegéllyel párhuzamosan, amennyiben a területet fehér útburkolati felfestések vagy más jelzések parkolóhelyként jelölnek ki. (c) Amennyiben az adott helyzet megköveteli, úgy bármely jármű megállhat hasonló járdaszegéllyel párhuzamosan egy, már szabályosan parkoló jármű mellett, ha mozgáskorlátozott vagy fogyatékkal élő személyek be- vagy kiszállítása céljából teszi ezt. II. SZAKASZ. Tűzcsapok (a) A tűzcsap egy olyan csatlakozási pontként üzemel, amely jellemzően a járda szélén helyezkedik el, ahol a hálózati víz a tűzoltók rendelkezésére áll. (b) Semmilyen jármű nem állhat meg, nem várakozhat és nem parkolhat közvetlenül egy tűzcsap mellett vagy a tűzcsaptól számított 5 lábon (másfél méteren) belül, függetlenül attól, hogy a járműben tartózkodnak-e vagy sem. III. SZAKASZ. Parkolási korlátozások (a) Semmilyen jármű nem állhat meg, nem várakozhat és nem parkolhat olyan módon, hogy az akadályozza a közforgalom szabad haladását, függetlenül attól, hogy a járműben tartózkodnak-e vagy sem. (b) Semmilyen jármű nem állhat meg, nem várakozhat és nem parkolhat olyan módon, hogy az akadályozza egy be- vagy feljáró szabad használatát, illetve egy sikátor ki- vagy bejáratát, függetlenül attól, hogy köz- vagy magántulajdonú területről van szó (c) Semmilyen jármű nem állhat meg, nem várakozhat és nem parkolhat egy alagútban. (d) Semmilyen jármű nem állhat meg, nem várakozhat és nem parkolhat vasúti útátjárón, vasúti síneken vagy azok közvetlen közelében, amellyel akadályozzák a vasúti szerelvények vagy más vasúti járművek balesetmentes közlekedését, közveszélyt idézve elő. (e) Semmilyen jármű nem állhat meg, nem várakozhat és nem parkolhat helikopter-le-, illetve felszállópályáján vagy bármely más légi jármű kijelölt közlekedési zónájában, amennyiben nem légi járműről van szó. (f) Semmilyen jármű nem állhat meg, nem várakozhat és nem parkolhat az autópályák leállósávján. (g) Semmilyen jármű nem állhat meg, nem várakozhat és nem parkolhat jelzett gyalogátkelőhelyen vagy annak közvetlen közelében. (h) Semmilyen jármű nem állhat meg, nem várakozhat és nem parkolhat az érkező forgalmi menetiránnyal szemben. (i) Semmilyen jármű nem parkolhat olyan módon, amellyel egynél több parkolóhelyet elfoglal. (j) Legfeljebb 2 motorkerékpár parkolhat egymás mellett 1 parkolóhelyen, feltéve, hogy a parkoló elég széles 2 motorkerékpár számára. (k) Kizárólag elektromos jármű állhat meg, várakozhat vagy parkolhat egy olyan parkolóhelyen, amely elektromos töltőállomással van ellátva. IV. SZAKASZ. Magánterületen történő parkolás. Rendelkezési jog (a) A magántulajdon jogosultja rendelkezési jogát gyakorolhatja tulajdonát képező magánterület parkolási rendjének szabályozása tekintetében. (b) A kereskedelmi célt szolgáló magánterület jogosultjának jogában áll a magánterületén tartózkodó, engedély nélkül parkoló jármű eltávolítattására, amennyiben a nevezett jármű üzemeltetője nem áll kapcsolatban a kereskedelmi célt szolgáló magánterület rendeltetésszerű használatával, illetve jelenléte nem szolgálja a kereskedelem működését. V. SZAKASZ. Parkolóhelyek (a) Bármely állami vagy önkormányzati köztulajdonhoz - ideértve azok hivatalait, szerveit, ügynökségeit vagy intézményeit - közvetlenül csatlakozó parkolóhely vagy parkolóhelyek az érintett entitás közvagyonát képezik, és azok rendelkezési jogát kizárólag az érintett entitás illetékes képviselője gyakorolhatja. Az érintett entitásnak jogában áll, saját belátása szerint, belsős irányelv alapján szabályozni a közvagyonát képező parkolóhely vagy parkolóhelyek használati jogát a civil állampolgárokkal szemben, továbbá rendelkezhet úgy, hogy azt kizárólag megkülönböztető jelzésű járművek (sürgősségi járművek) és az állam vagy az adott önkormányzat - ideértve azok hivatalait, szerveit, ügynökségeit vagy intézményeit - alkalmazottai vehetik használatba. (b) A nem kereskedelmi célt szolgáló ingatlanhoz vagy földterülethez közvetlenül csatlakozó parkolóhely vagy parkolóhelyek a nyilvánosság számára szabadon használhatók parkolás céljából, függetlenül attól, hogy az adott jármű üzemeltetője bármilyen kapcsolatban áll vagy sem a parkolóhely mellett elhelyezkedő ingatlanban vagy földterületen folytatott tevékenységgel vagy annak rendeltetésével. VI. SZAKASZ. Járdák (a) A járda az úttest mentén, azzal párhuzamosan kialakított burkolt vagy kiépített rész, amely biztosítja a zavartalan és biztonságos gyalogos közlekedést. (b) Semmilyen gépjármű nem helyezhető el, nem állhat meg, nem várakozhat és nem parkolhat járdán vagy annak bármely részén. (c) Tilos gépjárművel akadályozni a gyalogosok szabad és zavartalan közlekedését a járdán. VII. SZAKASZ. Hidak (a) Bármilyen járművel való megállás, várakozás és parkolás tilos olyan hídon vagy annak közvetlen közelében, amelynek meredek lejtése, illetve az út ívei, a terepviszonyok vagy a korlátozott beláthatósági viszonyok balesetveszélyt idéznek elő a közforgalomban. (b) Az alábbi hidak és közvetlen közeli térségük megállási, várakozási és parkolási tilalom alá esnek: (i) Miriam-Turner Overpass (ii) Elysian Freeway Bridge (iii) San Andreas Avenue Bridge (iv) Vespucci Boulevard Bridge (v) Signal Street Bridge (vi) Cassidy Creek Bridge (vii) Zancudo Bridge (viii) Fort Zancudo Approach Road (ix) Calafia Bridge III. FEJEZET. VÉGREHAJTÁS I. SZAKASZ. Eljárásrend és végrehajtás (a) A rendvédelmi és a parkolás-rendészeti hatóságok San Andreas Büntető Törvénykönyvének V. cím, 507. szakasz rendelkezéseinek értelmében kell eljárjanak, és szankciókat kiszabjanak az ebben a törvénybe foglalt rendelkezések megsértőivel szemben. (b) A szabálytalanul parkoló járműveket az állami vagy önkormányzati hatóság köteles elvontatni az alábbi esetekben: (i) II. fejezet (A) III. szakasz - (a) alszakasztól (g) alszakaszig (B) IV. szakasz - (b) alszakasz (C) VI. alszakasz (D) VII. alszakasz (c) Bármely feljogosított állami vagy önkormányzati hatóság további bírságot szabhatnak ki bármely olyan szabálysértés esetén is, amelyet jelen törvény III. fejezet, I. szakasz (b) alszakasza nem szavatol. (d) Jelen törvényjavaslat minden rendelkezése azonnali hatályba lép a kormányzó jóváhagyását követően. I. SZAKASZ. Különös eljárás (a) Ha a rendvédelmi és a parkolásrendészeti hatóságok a San Andreas Büntető Törvénykönyv V. cím, 507. szakasza alapján szankciót szabnak ki egy olyan jármű üzemeltetőjével szemben, aki vészhelyzet miatt parkolt szabálytalanul, úgy az ügyben köteles eljárnia a bíróságnak, hogy megállapítsák a vészhelyzet ténybeliségét. Idézet Link a megjegyzéshez https://forum.gtaworld.hu/index.php?/topic/1107-parking-definitions-act-of-2025/ Megosztás egyéb weboldalon További megosztási lehetőségek...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.